Článek pro Vás připravila profesionální kouč Mgr. Tereza Jarkovská z projektu Opravdový vztah ve spolupráci s Ing. Ondřejem Maršíkem, MBA.
Najít v životě sám sebe je jako najít ve světě trhu ideální produkt, kterému věřím a který budu úspěšně prodávat. Funkčním předpokladem je upřímnost a vnitřní motivace nabízet produkt, který vím, že chci i já a budu ho používat.
Úroveň vlastní sebehodnoty je přímo úměrná tomu, jak úspěšně obstojím ve světě vztahů. Pokud si věřím, žiju svou hodnotu, tak nepochybuji.
V opačném případě si pojďme představit produkt z Číny, který je levný, vlastně ho nepotřebujeme, ale přesvědčujeme se, že dlouho vydrží a že je boží.
Jste sami pro sebe originálním produktem s nevyčíslitelnou hodnotou anebo levnou kopií?
Základním principem podnikání i marketingu je odlišit se, nikoliv přinést na trh něco, co už existuje. V překladu vztahového slovníku – žít ve své přirozenosti, autenticky. Přinést svou originalitu, svou jedinečnost, svou kvalitu do celého systému.
Až moc často koukáme ven do světa, že nás někdo další učiní šťastnými. Partner, kolegové, zaměstnavatel, děti. Sice to až tolik nefunguje, ale zkoušíme to znovu. A znovu. Časem dojdeme k uvědomění, že pro jakékoliv kvalitní vztahy je základem vztah k sobě samému.
Do určité míry samozřejmost, že? Slyšeli jste už přesvědčení, že podnikání je snadné? ,,To přece dokáže každý.“ Vymyslet, vyvinout, prodávat a uspět, to je podnikání. A to neokecáte. Nepřijde to samo, zítra a najednou. Stejně jako skvělý vztah sám k sobě.
Každý z nás se narodil do jiné rodiny, do odlišného zázemí, měl různě namíchané životní karty. V ideálním případě si představte harmonické zázemí, s milujícími rodiči, prostředí lásky a tak akorát výzvami v ten pravý čas. Realita? První půlku života nás rodiče vychovávají k obrazu svému, v druhé polovině hledáme cestu jak to napravit a jak nalézt sebe sama. Dobrou i špatnou zprávou v jednom je fakt, že jde jen a jen o naší zodpovědnost.
Vědomí, že dokážeme svůj život ovlivňovat, mít dopad na to, co se nám děje, odlišuje tvůrce od oběti.
Produkt ve světě marketingu není jen o spotřebě, ale i o příběhu. O množství vstupů, které byly použity a také o tom, jak moc si ho ostatní váží. Kolik jsou ochotni za produkt zaplatit.
Snadno se nám utrácí za materiální věci, je to rychlé. Do cesty k sobě samým nejsme zvyklí investovat. Museli bychom začít uvažovat o funkčním a nefunkčním. Sebrat odvahu k pojmenovávání strachů a obav, které nás ovládají. Museli bychom vnímat své potřeby a hranice a ty k tomu ještě komunikovat ven. Není to snadné. Přináší to ovšem kvalitu, která je nezaplatitelná.