Toto je nejkratší kurz z mé nabídky, přesto zahrnuje pět setkání po čtyřech hodinách a nějakou tu práci mezi. Smyslem celého workshopu je postavit vám pevné základy značky. Na konci setkání máte značku, logo, brandmanuál, pokyny k používání značky a spoustu nových zkušeností a zážitků. Stejně jako ostatními workshopy vás i tímto provedu buď já, nebo některý z mých kolegů, kteří mají za sebou dlouholetou praxi a řadu úspěšných projektů.
Komu je kurz určen
- Firmám. Není veřejný, na termín se nemůže přihlásit kdokoli. Jde o firemní vzdělávání
- Kromě zavedených firem také startupům či projektům připravovaným, novým i zaběhnutým
- Týmům o alespoň dvou lidech. Kurz je možné otevřít i pro jediného majitele, ale ten bude ochuzen o nápady a myšlenky ze svého okolí. V takovém případě doporučuji přizvat partnerku, děti, psa
Cena
Individuální. Stanovuje se na základě aktuálního stavu firmy, jejích finančních možností, časových možností účastníků kurzu, priorit a aktuálních potřeb. Na kurz lze čerpat dotaci.
Nezávazná poptávka podrobností
Popis kapitol kurzu
- Definice poslání firmy: proč vlastně firma existuje, jaké problémy a jak řeší. To jsou základní otázky, na které hledáme společně odpověď.
- Popis produktu nebo služby: výhody, nevýhody, argumentace (a když se zadaří, tak unikátní prodejní argument). Pokud se nezadaří, můžeme zkusit UCDC framework (User Centered Design Canvas: návrh zaměřený na uživatele) a onen magický unikátní prodejní argument najít.
- Analýza konkurence: je v tomto případě zaměřena na značku, nikoliv na produkt. Najdeme hlavní konkurenty, porovnáme brand se vším všudy, řekneme si, čemu se vyvarovat a naopak, kde je příležitost.
- Persony: pokud nemáte vytvořené nevadí, věnujeme jim dvě až tři setkání navíc, uděláme si dotazníkové šetření, definujeme zákaznické segmenty a nad ně postavíme vyšperkované reprezentanty konkrétních segmentů.
- Mapa touchpointů: Návrh mapy, definování touchpointů, prioritizace. To vše zvládneme za jedno až dvě setkání, po nichž budete mít přesnou představu, kde o vás zákazníci zakopávají… a kde by zakopávat měli a nezakopávají.
- Definice značky: nechte ležet archetypy značek tam kde jsou, my si společně vytvoříme vlastní, unikátní. Postavíme jej na pevné základy, doplníme o emoce dané příběhem i asociacemi. Následně si ze značky vytvoříme perosnu, kterou zasadíme do příběhu zákazníka.
- Barvy značky: ve chvíli, kdy máme návrh loga s nímž jsme spokojeni, je na čase vybrat vhodné barvy. Typicky hlavní a vedlejší. I na to existuje celá řada metod a nástrojů, které si vyzkoušíme a podtrhneme tak požadované vyznění vašeho brandu.
- Tonalita značky: víme jak značka vypadá, víme jaké emoce vzbuzuje, teď si pojďme ujasnit, jak se o ní mluví, nemluví a má mluvit. Nastavíme tonalitu, klíčová slova i typické situace.
- Analýza touchpointů: v této části se vrátíme o pár kroků zpět, vybereme stěžejní touchpointy a upravíme je tak, aby byly v souladu s novým vyzněním značky, aby ladily s celým brandem. Vznikne tak pro vás celá řada úkolů, které si užijete po konci kurzu
- Závěrečné shrnutí: v tomto posledním bodě si vytvoříme pár mikromanuálů, které budete mít vždy po ruce pro svou orientaci a především pro své kolegy, aby se podpořilo jednotné směřování nového brandu.
Výstup kurzu
- Kompletní audiovizuální záznam všech setkání
- Interaktivní materiály, které během spolupráce vzniknou, a to především:
- Mapa touchpointů, prioritní kontaktní body v nástroji Coogle.it
- Komplexní brandmanuál popisující vše, co v kurzu zaznělo.
- Popisy person a plán jejich rozvoje
- Logo a pravděpodobně i logomanuál, nebo alespoň jeho nástin
- Jednotné vystupování vaší značky, ať už ji bude prezentovat kdokoliv
Reference
Zájemci si mohou popovídat s účastníky mých předešlých kurzů, v případě zájmu rád propojím.